RSS: Subscribe Now

Digital clock

16 Απρ 2013

5 σούπερ τροφές κατά των αλλεργιών

Τώρα την άνοιξη οι αλλεργίες είναι στο ζενίθ τους. Μάθετε λοιπόν ποιες τροφές, σύμφωνα με έρευνες, μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από αυτές.



Μήλα 

Ίσως να έχετε ακούσει ότι ένα μήλο την ημέρα κάνει τον γιατρό πέρα, όμως είναι πιθανό να μην γνωρίζετε ότι απομακρύνει και τις αλλεργίες. Τα μήλα αποτελούν μια πολύ καλή πηγή κερσετίνης,  μαι αντιοξειδωτική ουσία που ανήκει στα φλαβονοειδή και η οποία φαίνεται ότι μας προστατεύει αποτελεσματικά από τις αλλεργικές αντιδράσεις. Η συγκεκριμένη ουσία έχει βρεθεί ότι σταθεροποιεί τις μεμβράνες των κυττάρων με αποτέλεσμα να προλαμβάνει την έκκριση ισταμίνης που απελευθερώνεται σε μια αλλεργική αντίδραση. 


Σκόρδο 

Το σκόρδο είναι γνωστό για τις πολλές ευεργετικές του ιδιότητες στην υγεία μας. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι προάγει την υγεία της καρδιάς, προστατεύει το καρδιαγγειακό μας σύστημα και μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση. Επίσης σύμφωνα με κάποιες άλλες έρευνες ενδέχεται να προλαμβάνει και τον καρκίνο. Μια από τις λιγότερο γνωστές ιδιότητες του είναι και η δράση του κατά των αλλεργιών. Όταν καταναλώνεται σε καθημερινή βάση το σκόρδο μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη των αλλεργικών αντιδράσεων. Τα ευεργετικά του οφέλη όσον αφορά στην πρόληψη των αλλεργιών οφείλονται εν μέρει στην ιδιότητα του να αναστέλλει τη δραστηριότητα ορισμένων ενζύμων που ευθύνονται για τη φλεγμονή που προκαλείται στον οργανισμό σε μια αλλεργική αντίδραση. 

Μαυρομάτικα φασόλια 

Τα μαυρομάτικα φασόλια συγκαταλέγονται ανάμεσα στα τρόφιμα που περιέχουν πολύ υψηλές ποσότητες φυλλικού οξέος. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο έντυπο “Journal of allergy and clinical immunology” όσοι έχουν αυξημένα επίπεδα φυλλικού οξέος στον οργανισμό τους αντιμετωπίζουν λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν μερικές από τις πιο συχνές αλλεργίες, όπως  η αλλεργία στους μύκητες ή στα ζώα.  

Φυλλώδη λαχανικά 

Ταλαιπωρήστε από αλλεργίες της άνοιξης; εμπλουτίστε τη διατροφή σας με φυλλώδη λαχανικά, όπως είναι το λάχανο. Περιέχουν υψηλά επίπεδα φυτοχημικών ουσιών, κυρίως καροτενοειδή, τα οποία, σύμφωνα με έρευνα προστατεύουν από την εκδήλωση εποχικών αλλεργιών. Τα καροτενοειδή απορροφόνται καλύτερα από τον οργανισμό μας, όταν τα τρώμε με κάποιο είδος  λίπους, έτσι για καλύτερα αποτελέσματα απολαύστε τα με λίγο ελαιόλαδο. 

Μανιτάρια 

Υπάρχουν επιστημονικές ενδείξεις ότι τα μανιτάρια μπορούν να βοηθήσουν όσους υποφέρουν από αλλεργίες στην πρόληψη των αλλεργικών αντιδράσεων. Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτή η ιδιότητα τους αποδίδεται στην υψηλή περιεκτικότητα τους σε σελήνιο. Ένα φλιτζάνι καλύπτει συγκεκριμένα το ένα τρίτο των ημερήσιων αναγκών μας σε σελήνιο. Το συγκεκριμένο συστατικό αποτελεί ένα βασικό συστατικό των ενζύμων που εμπλέκονται στην άμυνα του οργανισμού μας.

Πηγή: www.pathfinder.gr του Μάνου Σιγανού