RSS: Subscribe Now

Digital clock

22 Απρ 2013

5 τρόποι για να βελτιώσετε το κλίμα συνεργασίας στη δουλειά


Εδώ θα μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε και να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις μας με τους 







συναδέλφους υιοθετώντας εμείς θετική στάση στο γραφείο και αποκλείοντας συμπεριφορές που μπορεί να ενοχλήσουν ή να προκαλέσουν αρνητικές αντιδράσεις. Αν και η αρνητικότητα στον εργασιακό χώρο είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας και μπορεί να μην είναι πάντα εύκολο να αντιμετωπιστεί, εντούτοις, είναι χρήσιμο να διατηρείτε καλές συναδελφικές σχέσεις. Με αυτόν τον τρόπο εσείς θα βγείτε ωφελημένες, καθώς το θετικό κλίμα στον εργασιακό χώρο επηρεάζει την εργασιακή σας απόδοση και την ικανοποίηση που αντλείτε από τη δουλειά σας. Επιπλέον, η ύπαρξη ομαλού συνεργατικού κλίματος στη δουλειά μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην επίλυση ενδεχομένων δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσετε στην εργασιακή σας πραγματικότητα.
Τα βήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις σχέσεις σας στο γραφείο και να γίνετε η ιδανική συνάδελφος.
 

1.    Κάντε την καλή διάθεση και την ευγένεια συμμάχους σας!
Αρκετές φορές, η υιοθέτηση θετικής στάσης από τους άλλους απέναντι μας ξεκινάει από τη δική μας αντίστοιχη συμπεριφορά. Μικρές κινήσεις όπως το να καλημερίζετε τον κόσμο που συναντάτε στη δουλειά με χαμόγελο, να διατηρείτε την ευγένεια σας απέναντι στους συνεργάτες παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να υπάρχουν, να ακούτε με ανοικτό μυαλό τη γνώμη τους και να τους επαινείτε ή να αναγνωρίζετε με ειλικρίνεια και χωρίς υπερβολές τα επιτεύγματα τους στη δουλειά ή την παροχή βοήθειας από την πλευρά τους σε περίπτωση που τη χρειαστήκατε, θα ενδυναμώσουν το θετικό συναδελφικό κλίμα στο γραφείο και θα σας φέρουν πιο κοντά με τους συναδέλφους σας. Μην εκπλαγείτε αν αυτή η συμπεριφορά σας επιδράσει σημαντικά στη γενίκευση των θετικών στάσεων στον εργασιακό σας χώρο.

2.    Προσεγγίστε τους συναδέλφους σας
Πολλές φορές, οι ποικίλες επαγγελματικές μας υποχρεώσεις και οι καθημερινές δυσκολίες δε μας αφήνουν το χρόνο ή ακόμα και τη διάθεση να προσεγγίσουμε τους συναδέλφους μας σε ένα πιο ανθρώπινο επίπεδο και να συσφίξουμε τις σχέσεις μας μαζί τους. Μπορεί να μην είναι πάντα εύκολο ή μπορεί να μην ταιριάζουμε σε προσωπικό επίπεδο με όλους τους συνεργάτες μας, και αυτό είναι ανθρώπινο, αλλά το να έχετε κάτι παραπάνω από απλά τυπικές σχέσεις με τους συναδέλφους σας θα ευνοήσει τη συνεργασία σας μαζί τους και μπορεί να διευκολύνει την υλοποίηση της δικής σας εργασίας. Γι’ αυτό φροντίστε να τους προσεγγίσετε με φιλικό τρόπο, χωρίς υπερβολές, εκδηλώνοντας πραγματικό ενδιαφέρον για τη ζωή τους. Επιπλέον μην παραλείπετε να απαντάτε όταν εκείνοι απευθύνονται σε σας είτε άμεσα είτε έμμεσα. Μπορεί να εκπλαγείτε για το πόσα κοινά μπορεί να έχετε μαζί τους.
Ένας τρόπος για να έρθετε πιο κοντά με ανθρώπους που δουλεύετε μαζί, είναι να ζητήσετε τη γνώμη τους σε κάποιον προβληματισμό που έχετε σε θέματα δουλειάς. Αποφύγετε όμως να συμμετάσχετε σε συζητήσεις συναδέλφων για κάποιο άλλο συνάδελφο ή προϊστάμενο πίσω από την πλάτη του. Μπορεί να μοιάζει διασκεδαστικό εκείνη την ώρα, αλλά σκεφτείτε ότι δε θα θέλατε να είστε εσείς το αντικείμενο του σχολιασμού. Κάτι τέτοιο σίγουρα, δεν αποτελεί εποικοδομητικό τρόπο να πλησιάσετε τους συνεργάτες σας!
3.    Διατηρήστε τον επαγγελματισμό σας
Μην ξεχνάτε ότι στο χώρο εργασίας σας χρειάζεται πάντα να έχετε άκρως επαγγελματική στάση και να μην υιοθετείτε συμπεριφορές απέναντι στους συναδέλφους και συνεργάτες σας που δεν αρμόζουν σε εργασιακό περιβάλλον, ακόμα και αν έχετε αναπτύξει πιο στενές σχέσεις με κάποιους από αυτούς εκτός εργασιακού χώρου. Επιπλέον, να είστε τυπικές απέναντι στις επαγγελματικές σας υποχρεώσεις, να διατηρείτε την προθυμία σας και να μην αναθέτετε σε άλλους κομμάτια της δουλειάς που εμπίπτουν στις δικές σας ευθύνες. Με αυτόν τον τρόπο, θα αποκτήσετε την εικόνα της αξιόπιστης και συνεργάσιμης συναδέλφου και θα ενδυναμωθούν οι σχέσεις τόσο με τους συνεργάτες όσο και με τους προϊστάμενούς σας. Μπορεί η σύσφιξη των συναδελφικών σχέσεων και η τόνωση τους με ένα πιο προσωπικό τόνο να ενισχύει την καλύτερη συνεργασία στη δουλειά αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι στο χώρο της εργασίας σας η πρωταρχική σας υποχρέωση είναι να φέρνετε εις πέρας τις εργασιακές σας υποχρεώσεις και ότι οι σχέσεις σας με τους συνεργάτες πρέπει να παραμένουν σε επαγγελματικό επίπεδο που να εξυπηρετεί τον παραπάνω στόχο.

4.    Να είστε δίκαιες και αντικειμενικές
Για την τήρηση ομαλών συναδελφικών σχέσεων είναι σημαντικό οι κρίσεις και η συμπεριφορά σας να είναι δίκαιες. Πριν προσάψετε οτιδήποτε σε συνάδελφο ή συνεργάτη αναρωτηθείτε μήπως έχετε κάποιο μερίδιο ευθύνης για τη συγκεκριμένη ενοχλητική συμπεριφορά και αξιολογήστε τα δεδομένα με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα. Για να μη βρεθείτε λοιπόν σε δύσκολη θέση στη δουλειά σας και θέσετε σε κίνδυνο τις σχέσεις σας με τους συνεργάτες σας, φροντίστε να έχετε επιβεβαιώσει πως αυτό που έχετε να πείτε ισχύει και έχει υπόσταση και ότι αντιμετωπίζετε με την ίδια αντικειμενικότητα και επαγγελματισμό τον εαυτό σας και τους συναδέλφους σας, χωρίς να κάνετε διακρίσεις.

5.    Δεν είστε μόνες σας στο γραφείο
Το να λειτουργείτε σαν να είστε μόνες στο γραφείο δε θα εκτιμηθεί από τους συνεργάτες σας και δεν θα συμβάλει στην ενδυνάμωση των μεταξύ σας σχέσεων. Συνήθειες που εξυπηρετούν εσάς αλλά ενοχλούν τους γύρω, όπως το να μιλάτε δυνατά στο τηλέφωνο ή με άλλο συνάδελφο ενώ οι υπόλοιποι δουλεύουν ή να κυνηγάτε τα συμφέροντα σας εις βάρος των υπολοίπων, θα οδηγήσει τους συναδέλφους σας να σας αποφεύγουν και θα επιβαρύνει τις εργασιακές σας σχέσεις. Όταν βρίσκεστε στον εργασιακό σας χώρο οφείλετε να δείχνετε σεβασμό απέναντι στους συναδέλφους σας και να αποφεύγετε συμπεριφορές που θα τους ενοχλήσουν και θα αποσπάσουν την προσοχή τους από την εργασία τους.


Κλείνοντας, να θυμάστε τα ακόλουθα:μπορεί να μην ταιριάζετε με όλους τους συνεργάτες σας και να μη συμπαθείτε και κάποιους αλλά η ύπαρξη ομαλού συνεργατικού κλίματος στον εργασιακό χώρο, που προϋποθέτει αμοιβαίο σεβασμό και θετική αντιμετώπιση εκ μέρους όλων, ωφελεί και εσάς στη δουλειά σας και ότι η ικανότητα σας στη συνεργασία αξιολογείται θετικά και μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη της καριέρας σας.
  Εδώ θα μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε και να ενδυναμώσουμε τις σχέσεις μας με τους συναδέλφους υιοθετώντας εμείς θετική στάση στο γραφείο και αποκλείοντας συμπεριφορές που μπορεί να ενοχλήσουν ή να προκαλέσουν αρνητικές αντιδράσεις. Αν και η αρνητικότητα στον εργασιακό χώρο είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις μέρες μας και μπορεί να μην είναι πάντα εύκολο να αντιμετωπιστεί, εντούτοις, είναι χρήσιμο να διατηρείτε καλές συναδελφικές σχέσεις. Με αυτόν τον τρόπο εσείς θα βγείτε ωφελημένες, καθώς το θετικό κλίμα στον εργασιακό χώρο επηρεάζει την εργασιακή σας απόδοση και την ικανοποίηση που αντλείτε από τη δουλειά σας. Επιπλέον, η ύπαρξη ομαλού συνεργατικού κλίματος στη δουλειά μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην επίλυση ενδεχομένων δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίσετε στην εργασιακή σας πραγματικότητα.

Τα βήματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις σχέσεις σας στο γραφείο και να γίνετε η ιδανική συνάδελφος.
 

Πηγή:http://fe-mail.gr