RSS: Subscribe Now

Digital clock

17 Μαΐ 2013

Porsche 918 Spyder


















Υβριδική δύναμη με 887 ίππους!
Με τις δοκιμές εξέλιξης να κορυφώνονται η Porsche έδωσε στη δημοσιότητα νέα στοιχεία για το δικό της εκκεντρικό hypercar την 918 Spyder. Σε αντίστοιχο τεχνολογικό μοτίβο με τις LaFerrari και McLaren P1 η νέα 918 Spyder ακολουθεί και αυτή το δρόμο της υβριδικής δύναμης. Εμφανισιακά δυναμιτίζει το βλέμμα και εντυπωσιάζει με τις δύο ψηλά τοποθετημένες απολήξεις των εξατμίσεων. Το λιτό εσωτερικό, αποπνέει αυθεντική αγωνιστική αίσθηση, με την απαραίτητη νότα τεχνολογίας να δίνει η οθόνη μορφής tablet στην κεντρική κονσόλα.
Ο ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας βενζίνης των 4,6 λίτρων εδράζεται στο κέντρο και αποδίδει σε συνεργασία με την υβριδική διάταξη των ηλεκτροκινητήρων συνολική ισχύ 887 ίππων. Οι 608 ίπποι αποδίδονται από τον V8 κινητήρα, 154 από την υβριδική διάταξη που βρίσκεται στο κέντρο και 127 από τον ανεξάρτητο εμπρός ηλεκτρικό κινητήρα. Η διάταξη συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο PDK 7 σχέσεων. Οι μπαταρίες που συνοδεύουν το πακέτο, χρειάζονται συνολικά από 2 έως 7 ώρες φόρτισης ανάλογα με την παραροχή ρεύματος ή μόλις 25 λεπτά με το προαιρετικό σύστημα ταχείας φόρτισης (Porsche Speed Charging Station).
Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με 0-100 km/h σε 2,8'', 0-200 km/h σε 7,9΄΄΄και 0-300 km/h σε 23'' , αλλά το βάρος της 918 Spyder δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα νούμερα που ανακοινώνουν οι ανταγωνιστές LaFerrari και McLaren P1.

Το απόβαρο του αυτοκινήτου είναι περί τα 1685 kg (1640 kg στην πιο ελαφριά εκδοχή Weissach package), εξαιτίας της χρήσης προηγμένων συνθετικών υλικών. Παράλληλα έχει γίνει προσπάθεια το κέντρο βάρους να κρατηθεί χαμηλά, ενώ η αναλογία του βάρους ανά άξονα είναι 43:57 εμπρός - πίσω. Για την καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο φροντίζει το εξελιγμένο σύστημα PASM το οποίο καθορίζει την λειτουργία της ανάρτησης και φροντίζει στις χαμηλές ταχύτητες να συντονίζει τους πίσω τροχούς ως προς την ευελιξία και τον μικρό κύκλο στροφής και στις υψηλές ταχύτητες να βελτιώσει την ευστάθεια και την πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες Τα φρένα της 918 Spyder είναι όπως είναι φυσικό κεραμικά, ενώ τα ελαστικά που διαθέτουν οι ζάντες μαγνησίου έχουν διαστάσεις 265/35 R20 εμπρός και 325/30 R21 πίσω.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει διαφορετικά mode λειτουργίας της υβριδικής διάταξης και να καθορίσει άμεσα τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου, ρυθμίζοντας το χαρακτήρα του και τις επιδόσεις από το τιμόνι. Στην ρύθμιση «E-Power» η κίνηση γίνεται αρχικά αποκλειστικά με ρεύμα, με μια αυτονομία 30 km και τελική ταχύτητα μέχρι 150 km/h. Όταν οι μπαταρίες αδειάσουν τότε εμπλέκεται η υβριδική διάταξη. Στην λειτουργία «Hybrid» ο θερμικός κινητήρας συνεργάζεται με τους ηλεκτροκινητήρες για τη μέγιστη δυνατή απόδοση και οικονομία. Η λειτουργία «Sport Hybrid» βάζει τον κινητήρα βενζίνης συνεχώς σε λειτουργία, με σκοπό τη μέγιστη ισχύ. Η λειτουργία «Race Hybrid» δίνει απόλυτη έμφαση στις επιδόσεις, βάζοντας τους ηλεκτρικούς κινητήρες σε πλήρη λειτουργία και ρυθμίζοντας κατάλληλα την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου PDK. Επιπλέον, υπάρχει η επιλογή «Hot Lap» η οποία «απογειώνει» την 918 Spyder, καταναλώνοντας την μέγιστη ισχύ από τις μπαταρίες, με σκοπό τις κορυφαίες επιδόσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.


Gocar

Δημήτρης Παππάς