RSS: Subscribe Now

Digital clock

26 Απρ 2013

Αντιμετωπίστε τις κράμπες στα πόδια...

 Τροφές που βοηθούν στην αντιμετώπιση

Το μυστικό κρύβεται στο κάλιο, ένα μεταλλικό στοιχείο που βοηθά το σώμα σας να διασπά τους υδατάνθρακες και να «κτίζει» μύες. Μια μερίδα φαγητού με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη των κραμπών στα πόδια και να εμποδίσει την επανεμφάνισή τους. Μια χούφτα ξηρών καρπών, ένα ποτήρι χυμού ντομάτας ή εσπεριδοειδών, μια φέτα πεπόνι, ένα πορτοκάλι, ένα μήλο ή ένα ποτήρι γάλα μπορεί να είναι η λύση που ψάχνετε.


Μην ξεχνάτε, ακόμη, να πίνετε αρκετή ποσότητα νερού. Η ιδιότητά του να βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος στους μύες έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη αποβολή από τον οργανισμό μας των ουσιών που ευθύνονται για τις κράμπες.

Τροφές πλούσιες σε κάλιο
Η μπανάνα είναι ένα από τα φρούτα γνωστά για την περιεκτικότητά τους σε κάλιο. Κάθε μία περιέχει γύρω στα 420mg.
Ο γευστικός κόκκινος χυμός του παντζαριού μπορεί και αυτός να βοηθήσει, αφού ένα ποτήρι περιέχει 655mg κάλιο και έχει πολύ λιγότερη ζάχαρη από τους χυμούς των φρούτων.
Η γλυκοπατάτα είναι, επίσης, γνωστή ως μια πολύ καλή πηγή καλίου. Μια γλυκοπατάτα περιέχει 694mg κάλιο, δηλαδή περίπου το 15% της συνιστώμενης ποσότητας ανά ημέρα.
Γιαούρτι και σταφίδες μπορεί να γίνει ο αγαπημένος σας γευστικός συνδυασμός, αφού πρόκειται για τροφές με περιεκτικότητα σε κάλιο πάνω από 500mg. Προσέξτε, όμως, γιατί οι σταφίδες εκτός από καλή πηγή καλίου περιέχουν και σημαντικές ποσότητες ζάχαρης.

Τροφές που πρέπει να περιορίσετε

Εκτός από ουσίες που βοηθούν την προσπάθειά σας να απαλλαγείτε από τις κράμπες, υπάρχουν και εκείνες οι οποίες συντελούν στην συχνότερη εμφάνισή τους. Κλασσικότερο παράδειγμα είναι η καφεΐνη. Συνήθως βρίσκεται στον καφέ, το τσάι και τα αναψυκτικά και προκαλεί μια μορφή «ασφυξίας» στα αιμοφόρα αγγεία σας, μειώνοντας την κυκλοφορία αίματος στο μυϊκό σύστημα. Αντί αυτών των ροφημάτων, προτιμήστε ντεκαφεϊνέ καφέ, τσάι από βότανα και νερό.

Συμβουλή για γρήγορη ανακούφιση

Αν δεν καταφέρετε να γλυτώσετε την κράμπα στα κάτω άκρα, διπλώστε και έπειτα τεντώστε, με ταχύτητα, τα δάχτυλα των ποδιών σας μερικές φορές, μέχρι να απαλλαγείτε - όσο πιο γρήγορα γίνεται - από τον πόνο.

πηγή: pathfinder.gr